איך לבחור חלון בצורה נכונה לבית

חלונות הפכו כבר מזמן ליותר מסתם עוד פריט של הבית. החלונות משפיעים על איכות החיים שלכם באופן יומיומי, ומעבר לפונקציונליות שלהם, הם תורמים גם לעיצוב של ביתכם. אם אתם נמצאים בתהליך של בניה או שיפוץ של ביתכם, כדאי לכם להשקיע מחשבה בסוג החלונות שתבחרו. כדי להקל עליכם, נציג בשורות הבאות את המרכיבים החשובים שעליכם לקחת בחשבון.

סוג החדר

צריך להתאים את סוג החלון לסוג החדר – בסלון מקובל להתקין חלונות הזזה גדולים ורחבים, ואילו בחדרי המגורים חלונות קטנים יותר. בחדרי המגורים בדקו אפשרות להתקין חלונות הזזה שנפתחים לתוך כיס בתוך הקיר – הדבר מאפשר לפתוח את החלון למלוא הפתח, במקום מחצית ממנו (בחלונות הזזה רגילים), וזה ייתן לכם חדרים אווריריים מאוד. לחדרי שירותים ואמבטיות יתאימו בדרך כלל חלונות עם פתיחה בשיפוע כלפי מעלה (חלונות “קיפ”), שכן הם מאפשרים אוורור של החדרים מבלי שאפשר יהיה להציץ פנימה מבחוץ.

רעש

חלונות יכולים להעניק לכם בידוד נהדר כנגד רעשי חוץ. אם הבית ממוקם בקרבת כביש ראשי, רחוב עמוס או גן ציבורי, חלונות עם זכוכית טריפלקס יעניקו לכם הגנה אקוסטית מצוינת. הזכוכית בחלונות אלה מורכבת משתי שכבות של זכוכית בעובי שונה, שביניהם שכבה פלסטית, והיא יוצרת בידוד לקול שיגן עליכם מפני הרעשים החיצוניים.

הגנה מהשמש

אם בביתכם יש חלונות שחשופים מאוד לשמש בשעות מסוימות של היום, תוכלו להתקין חלונות עם זכוכית מיוחדת שנקראת “אנטי-סאן”. זכוכית זו תקטין את הכמות של קרינת השמש החודרת לתוך הבית, ותסייע לשמור על טמפרטורה קרירה יותר בפנים.

בטיחות ומיגון

אם חשוב לכם להשקיע גם בבטיחות ובמיגון של הבית, יש חלונות שהזכוכית שבהם היא זכוכית מחוסמת – זכוכית שעברה תהליך מיוחד אשר הופך אותה לקשיחה ביותר. חלונות בעלי זכוכית כזו מקשים מאוד על פורצים שמנסים לחדור לבית דרך החלון, והם גם תורמים לבטיחות של בני הבית, שכן גם כאשר זכוכית מחוסמת נשברת כבר (וזה נדיר למדי) – היא נשברת לרסיסים קטנטנים שמסוכנים פחות מרסיסים גדולים וחדים.

ניתן לשפר את המיגון של הבית באמצעות התקנת תריס גלילה בעל מנגנון נעילה שמקשה ומעכב פתיחה שלו מבחוץ.

עיצוב

קיים מבחר אדיר של עיצובים אפשריים לחלונות, שיכולים להתאים לעיצוב הכולל של הבית שלכם. החלונות הנפוצים ביותר הם חלונות אלומיניום, וזאת בגלל מחירם הזול יחסית, והעמידות הגבוהה שלהם בפני פגעי מזג האויר (שמש, לחות ועוד). סוג אחר הם החלונות הבלגיים, אשר הפרופיל שלהם עשוי ברזל, ומעניקים סגנון מיוחד לבית. חלונות אלה חזקים מאוד, דורשים תחזוקה כנגד חלודה, ומחירם גבוה בהשוואה לחלונות האלומיניום. אפשרות אחרת הינה חלונות עץ, הדורשים תחזוקה שוטפת, והיא נפוצה בעיקר כאשר העיצוב הכללי של הבית משלב אלמנטים של עץ.

תקציב

חלונות הבית מהווים את אחד מן הסעיפים היקרים ביותר בבניה או בשיפוץ כולו. קשת האפשרויות הקיימת בתחום הינה רחבה מאוד, ויכולה לנוע החל בחלון אלומיניום פשוט עם זכוכית רגילה וללא עיצוב מיוחד, ועד לחלון עם פרופיל בלגי מושקע בעבודת יד, עם זכוכית מחוסמת ועוד. לכן, השקיעו מחשבה מבעוד מועד ובחרו את נקודת האיזון הנכונה מבחינת תקציב השיפוץ הכולל שלכם.