דגשים וטיפים לעיצוב הבית

עיצוב הבית, הינו תחום שתפס תאוצה רבה בשנים האחרונות, ונראה כי אנשים רבים משקיעים את מיטב כספם על מנת ליצור בית מעוצב באווירה מרעננת ומזמינה. בתחום עיצוב הבית, ניתן לראות כי אנשים רבים נעזרים בשירותיהם של מעצבי פנים ומעצבי הום סטיילינג, מכיוון שהם אלה שיכולים לסייע להם בתהליך ולקבל את המראה הרצוי וזאת במינימום הוצאות. סיוע בבעלי מקצוע אלה, יכול גם לתת עבורכם את המראה הרצוי מבחינת עיצוב וגם יכול לחסוך לכם כסף רב, מכיוון שמעצבי פנים יידעו כיצד לנצל כל פריט בביתכם בצורה נכונה, אם זה על ידי צביעתו בשיטת “עשה זאת בעצמך” או לרכוש פריט קטן וזול שיוכל לשדרג פלאים כל פינה בבית.

אז בואו נראה כיצד ניתן לשדרג את הבית מבלי לשבור חסכונות:

הוספת צבעים מרעננים לחלל

כידוע לכולם, לצבעים יש כוח עז ומשמעות רבה בעיצוב ובנראות הכללית של כל בית, לכן הוספת צבעים מרעננים, צריכים להיעשות בצורה נכונה תוך כדי מחשבה על כל פרט ופרט עד לקבלת תוצאות מושלמות. ריענון צבעים יכול להיות צביעת קירות הבית בגוונים מיוחדים, הדבקת טפטים על הקירות, החלפת וילונות, צביעת רהיטים ישנים ואפילו לזרוק כמה כריות צבעוניות על הספה בסלון או להניח מפות קלילות על השולחנות. למעשה, ניתן לראות כי שדרוג הבית על ידי צבעים מרעננים, יכול לשדרג פלאים את האווירה כולה בכל חלל. בחירת הצבעים צריכה להתבצע בהתאם לגודל החלל, אם מדובר בחלל קטן יש לבחור צבעים בהירים יותר על מנת לא להכביד על החלל ולהקטין אותו.

תאורה מאירה

נכון שתפקיד התאורה להאיר את החלל, אך כאמור לתאורה ולגוון שלה יש משמעות רבה על העיצוב הכולל של הבית. לכן, כאשר בוחרים תאורה, יש לייחס חשיבות למראה הרצוי, אם זה מראה רך ורומנטי, מראה לבן בוהק, גוון צהוב וכך הלאה. לאחר שבחרתם את הגוון תאורה הרצוי, כעת עליכם לבחור את המנורות שתרצו, שהרי ישנם מנורות לד, ספוטים, פלורסנטיים, שנדלירים יוקרתיים הנופלים מהתקרה ואפילו גופי תאורה צבעוניים שיכולים לשדרג באורך פלא את האווירה בבית. בנוסף לסוג האור שנבחר יש להתאים את עיצוב נברשת לעיצוב הבית, הנברשת צריכה להשלים את העיצוב ולא להפך. את סגנון הנברשת יש להתאים לעיצוב הבית הכללי.לצורך שדרוג התאורה, תוכלו להיעזר במעצבי פנים אשר להם ידע וניסיון בהתאמת התאורה לאופי החלל או להיעזר במעצבי תאורה.