הרכבת פרקט במרפסת – השלמת עיצוב פנים

בשעה טובה הגעתם לפרויקט שיפוץ הבית. בין אם אתם משפצים דירה/בית לפני כניסה אליהם, או שכבר שנים שאתם מתכננים את הפרויקט הענק הזה ורק עכשיו הצלחתם להתפנות (נפשית, ובעיקר כלכלית) לכך, צפויה לכם תקופה מלהיבה. לא קלה, אבל בהחלט מלהיבה ומעניינת. כמות הגורמים שתצטרכו לשלב ולתאם ביניהם, ההחלטות שתצטרכו להחליט, בעלי המקצוע המעניינים, חנויות כלי הבית, הריהוט, “עשה זאת במו ידיך” שתבקרו בהם, יהפכו את התקופה הזו לתקופה בלתי נשכחת עבורכם. אולם, במהלך התכנונים והלחץ, איכשהו, לפעמים נשכחת המרפסת שלכם, ונשמטת מתוכנית השיפוצים הכוללת. ואז, מאחורי (או לצד) בית מתוקתק ומבריק, ניתן לגלות מרפסת מוזנחת.

המרפסת – “אחות חורגת” או חלק אינטגרלי מעיצוב הבית?

לרוב, כאשר מדובר במרפסת חזיתית או דק קדמי, הם בולטים מייד לעין, ואז אין לך ברירה – הם חייבים להכלל בתוכנית השיפוץ. אולם, כאשר זו מרפסת אחורית, צידית, או מרפסת בבית דירות, “קל” לשכוח אותה ולהתעלם מקיומה. אולם, ניתן להפוך כל מרפסת-כביסה מוזנחת למרפסת מטופחת ומסוגננת. היא יכולה להיות מעוצבת כהמשך ישיר לקו עיצוב הפנים של הדירה/הבית, או בסגנון המיוחד לה ובצורה מיוחדת בפני עצמה.

מה אפשר לעשות ב”סתם” מרפסת בבית דירות עירוני?

עם מעט דמיון, אפילו “סתם” מרפסת כביסה עירונית ואפרורית יכולה להפוך להיות המון דברים: היא יכולה, בשילוב פרקט הלימינציה הנכון, להפוך לגינת התבלינים הפרטית שלכם, אשר תספק לכם בכל יום בזיליקום, פטרוזיליה ונענע טריים לתבשילים שלכם. היא יכולה, בצירוף פרקט עץ ובריהוט הנכון, להפוך לדמוי-צימר אירופאי חמים או ל”זולה” ים תיכונית מעוצבת – פינת מפלט ומרגוע, אליה תברחו בכל פעם שתזדקקו למעט שקט. היא תוכל גם, להפוך למיני-חדר ילדים, שבו הילדים יכולים לבנות טירות מקוביות ולשחק, מבלי שהבלגן שלהם יפריע במרכז הבית או בחדרים שלהם. ליצירתיים שבינינו, מרפסת הכביסה יכולה לספק סטודיו לאומנות, בו ניתן לקבל השראה כדי לכתוב, לצייר או לפסל, מבלי להפריע למהלך החיים התקין בבית.

פרקט לימינציה – להתחיל את עיצוב המרפסת ברגל הנכונה

חלק בסיסי בעיצוב אופיה של המרפסת, מתחיל בבחירת הפרקט המתאים לרוח הייעוד שלה. כיום, ניתן למצוא פרקטי לימינציה עמידים בפני שחיקה, במבחר רחב של צבעים, מגוון של סגנונות ואינספור דוגמאות. אם החלטתם, למשל, להפוך את המרפסת לדמוי צימר, תוכלו להעזר בפרקט עץ בגוונים התואמים את הריהוט, בעוד שאם ה”זולה” הים-תיכונית מתאימה לכם יותר – תוכלו להרכיב פרקט דמוי אריחים מצויירים, שיעניקו לה את הטאץ’ של רצפת המרצפות המסוגננת, שהיתה נפוצה בבתים הישנים.

לסיכום

אל תשכחו את המרפסת. אמנם, לרוב, היא נחבאת בחלק בלתי גלוי של הבית (ולכן, אנחנו נוטים לשכוח לכלול אותה בתוכנית השיפוץ), אולם, עם מעט דמיון, תוכלו לעצב לעצמכם ממנה חדר של מיליון דולר, בהוצאה הרבה יותר קטנה מכך.