התאמת החלון לעיצוב הבית

בשנים האחרונות תחום עיצוב הפנים של הבית הישראלי הולך ונהיה פופולארי יותר ויותר. אם בעבר עבור דיירים בישראל בית היה בסך הכול קופסא שגרים בה (קופסא ולא יותר…), הרי שכיום גם בעלי דירות וגם דיירים שגרים בשכירות נותנים דעתם על עיצוב הבית, מקדישים לתחום אנרגיה רבה וכמובן שגם משקיעים בו סכומים לא מבוטלים של כסף. במידה וגם אתם נדבקתם בחיידק העיצוב ועומדים כעת לפני שיפוצים בחלל הבית, ברצוננו להפנות את תשומת לבכם לאחד מהאלמנטים החשובים ביותר ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר על האווירה בבית, הלא הוא החלון. לעתים קרובות החלונות הביתיים זוכים להזנחה שלא בצדק פשוט משום שהם מהווים בעיני רבים אלמנט פרקטי גרידא. עם זאת, ועל כך כל מעצבי הפנים תמימי דעים, החלונות הביתיים צריכים בהחלט להילקח בחשבון במסגרת של כל פרויקט שיפוצים או תכנון הבית.

החשיבות של ההתאמה הסגנונית בין האלמנטים השונים בבית לרבות החלונות

אחד הכללים החשובים ביותר בתחום עיצוב הפנים בדגש על עיצוב של דירות ובתים פרטיים הוא השמירה על הקו הסגנוני האחיד. דירה שמעוצבת באופן אקלקטי ומפוזר ושבעיצוב שלה משולבים מספר סגנונות עיצוב שונים בערבוביה עלולה ליצור בשוהים בה תחושה של חוסר נוחות ואי שקט. אי לכך, חשוב מאוד להקפיד על סגנון עיצוב אחיד. מעבר לכך שעל הסגנון העיצובי להתאים לדיירי הבית או הדירה ושעליו לשקף את האופי או את האהבות שלהם, עליו להיות מובחן ומאופיין ולהיות בעל נוכחות בכל אחד מהחדרים בבית. בנוסף לכך, עליו להשתקף מהאלמנטים השונים בכל חדר וחדר לרבות כמובן החלונות.

כיצד מתאימים את החלון לסגנון העיצוב השולט בבית?

כדי להתאים את הסגנון של החלון לסגנון העיצובי השולט בבית חשוב כמובן לאפיין את הסגנון במדויק מראש. במידה ומדובר בסגנון כפרי יש לבחור בסוג חלונות מסוים ובמידה ומדובר בסגנון יוקרתי, קלאסי, מודרני או תעשייתי, יש לבחור בסוג חלונות אחר. כך למשל חלונות עץ כבדים יתאימו לדירה שמעוצבת בסגנון קלאסי בעוד שלמשל חלונות אלומיניום יתאימו יותר לדירה שמעוצבת בסגנון מודרני. החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשיג בישראל מגוון עצום ובלתי נדלה של חלונות בעיצובים שונים המיוצרים במגוון רחב של טכניקות וממבחר חומרים שונים ולבצע את ההתאמה המושלמת ללא שום קושי. עם זאת, ללא הגדרה מדויקת של סגנון העיצוב, בלתי אפשרי יהיה לבצע את ההתאמה המושלמת.

לא על העיצוב לבדו

מעבר לכך שישנה חשיבות גדולה להתאמה בין החלון לעיצוב הכללי של הבית, אל לכם לשכוח שבסופו של דבר החלון הוא לא רק פריט עיצובי. החלון אמור לספק לכם בידוד מפני מזג האוויר שבחוץ, לבודד מפני רעשים ולספק לכם ראות טובה אל החוץ הגדול. אי לכך, לפני שאתם ממהרים לשוק הפשפשים כדי לחפש חלונות עתיקים וינטג’ שיתאימו לשולחן הקפה העתיק שבסלון, קחו בחשבון שהאיכות הפרקטית של החלונות צריכה להילקח בחשבון גם כן. חלון לא תקין או חלון בעל מסגרת עץ שסובלת מריקבון, לא ימלא את תפקידו כראוי גם אם יהיה מעוצב לעילא ולעילא. בין אם אתם מתכוונים לרכוש חלון אלומיניום בלגי ובין אם אתם מתכוונים לרכוש חלון בעל מסגרת נירוסטה עתידנית, בדקו תמיד את האיכות של החלון, וודאו כי הוא עומד בתקן הישראלי ודאגו לקבל תעודת אחריות על ההתקנה שלו.