מבית רגיל לחכם – כך תגדילו את ערך הנכס שלכם באמצעות שיפוץ

שוק הנדל”ן בארץ, ולמעשה בעולם כולו, ידוע כשוק תזזיתי הנתון לשינויים רבים בפרקי זמן קצרים, אבל הסוד האמתי להצלחה בענף התובעני טמון באותו X פקטור, ב”משהו” הנוסף שמאפשר ליזמים ממולחים למכור נכסים ברווח גם כאשר השוק כולו נמצא בקיפאון.

הסיבה לכך שחלק מבעלי הנכסים מצליחים למכור את הנכסים בבעלותם במחיר מעט גבוה יותר (וכאשר מחיר דירה ממוצעת הוא למעלה משתי מליון שקלים, גם פער של חמישה אחוזים במחיר יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף…) משאר הפעילים בשוק טמונה באספקטים פסיכולוגים שאין כמעט דבר בינם לבין גרפיים כלכליים משמימים.

בסופו של יום, אחרי כל הניתוחים הכלכלים, בדיקת שווי עסקאות בשוק, נתונים מקרו כלכליים כמו ריבית ואינפלציה וכו’ חשוב לזכור שבית הוא מוצר צריכה – בדיוק כמו שרוב הזוגות הצעירים יהיו מוכנים לשלם פרמיה כלשהי כדי להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ ברכב יוקרה גרמני (למרות שקוריאנית תעשה את ה”עבודה” בצורה לא פחות טובה..) כך גם לגבי דירות, וכאשר דירה מסוימת מעוצבת בצורה יוקרתית ומכילה את כל השכלולים האפשריים “בילט אין” יהיו רבים שיהיו מוכנים להוסיף עוד כמה אחוזים עבור הנכס, אחוזים, שברוב המקרים שווים למשכורת שנתית ממוצעת במשק.

אחת הדרכים הפשוטות, היעילות ו..תתפלאו, אבל גם הזולות, לשדרג בית רגיל ולהוסיף למחירו עוד חמישה עד עשרה אחוזים היא באמצעות הפיכתו ל”בית חכם” בית אשר מכיל מערכות טכנולוגיות מתקדמות שעושות את החיים בו לנעימים ונוחים בהרבה.

הבסיס למערכות הבית החכם היא מרכזיה אשר שולטת על כלל האלמנטים בבית. כיום, גם בבתים שאינם מוגדרים כ”בתים חכמים” אפשר לשלוט באמצעים אלקטרוניים על חלק נכבד מהמערכות בבית. היתרון המרכזי של בית חכם הוא בכך שבבית מותקנת מרכזיה שמאפשרת לדיירים לשלוט על כל המערכות באמצעות בקר אחד. המערכת יכולה להפעיל, לכבות ולבצע כל פעולה אפשרית אחרת באמצעות הוראה או על ידי תזמון מראש. על אילו מערכות תוכלו לשלוט באמצעות מערכת בית חכם?

בקרה על ההצללה והחלונות בבית

כיום, בהרבה מאוד בתים שאינם נחשבים ל”בתים חכמים” קיימים תריסים ואמצעי ההצללה הנשלטים באמצעות מערכות בקרה אלקטרוניות. טוב זה כנראה שם קצת מפוצץ למתג שפותח וסוגר את התריס, אבל מסתבר שזהו בהחלט אמצעי בקרה. לכן, כאשר משדרגים את הבית והופכים אותו לבית חכם, קל מאוד לחבר למתגים של התריסים אמצעי בקרה אלקטרונים שיאפשרו לכם לשלוט על התריסים באמצעות שלט או מרכזיה.

בקרת נעילה

היום, אין כמעט רכב חדש שאין בו שלט רחוק שפותח וסוגר את הרכב, אבל מסתבר שהאנושות שהצליחה להנחית אדם על הירח יכולה לחבר מערכות נעילה חשמליות גם לדלתות רב בריח… מדובר ברכיב די פשוט שאפשר להטמיע בכל דלת ולגרום לו לנעול או לפתוח את הצילינדר באמצעות פקודה אלקטרונית.

בקרת אקלים

שוב, מדובר במערכת נפוצה שאפשר למצוא בכל בית שיש בו מערכת למיזוג מרכזי. ההבדל היחידי הוא שאת מקומו של השלט ה”גנרי” של מערכת המיזוג מחליף השלט של המרכזיה החכמה.

מערכת מדיה חכמה

כאשר הסלון הישראלי הממוצע מלא בשלטים, הימצאותה של מערכת מדיה “חכמה” בהחלט יוצרת יתרון. כאשר באמצעות שלט המרכזיה אפשר להעביר ערוצים בממיר, לשלוט על ה”בלו ריי”, על הרסייוור וכו’.

שליטה על התאורה

גם במקרה זה, לא מדובר בטכנולוגיה חדשנית, אלא ביישום חכם של טכנולוגיה קיימת. מערכת הבית החכם שולטת על הדיימרים ומאפשרת לבעלי הבית לשלוט בעוצמת התאורה באמצעות שלט המערכת.

עבור אילו מבינכם שמתכננים למכור בקרוב את הבית, מערכות בית חכם בהחלט יכולה להוסיף כמה מאות אלפי שקלים לשווי הנכס, הבשורה הטובה היא שכיום המערכות שנמנו לעיל אינן יקרות במיוחד, אך עבור דיירים ש”חולמים” על החיים העתידיים בנכס מדובר ביתרון משמעותי, כזה שאף עשוי להצדיק תשלום של מספר אחוזים מעל מחיר השוק.