סוגים של חלונות

לחלונות מספר תפקידים בו זמנית, אשר אותם עליהם למלא בגאון בכל עת ולאורך זמן. הם אמורים להיות בטיחותיים ונוחים לשימוש, שתהיה באמתחתם יכולת גבוהה למניעת חדירה בלתי רצויה מהחוץ כלפי פנים (או להיפך) וכמו כן, לקבוע במידה משמעותית את עיצוב החדר בו הם מותקנים. ישנם מספר סוגים של חלונות ולהלן הם לפניכם, ע”פ מאפייני צורת ההסתה שלהם והחומר מהם הם עשויים.

מנגנון הפתיחה והסגירה

קיימים מספר מנגנוני חלונות נפוצים אשר אותם ניתן למצוא באופן נפרד פר-חלון או בשילוב עם מנגנונים אחרים. הראשון הוא חלון הציר, אשר כשמו כך הוא, נפתח כדלת על ציר משמאל לימין או להיפך, כלפי פנים החדר. הוא מאפשר ניקוי פשוט של השמשות אך הוא מקטין את חלל החדר במצב פתוח. השני, ואולי הנפוץ מכולם הוא חלון על בסיס הזזה אשר מורכב משני חלקים אשר נעים זה לעומת זה במקביל. ישנם חדרים בבית אשר אינם זקוקים לפתיחה מלאה של החלונות, כגון המקלחת והשירותים. במקרים כאלו “פתיחת קיפ”, אשר מהווה פתיחה חלקית בלבד תתאים. במידה ומדובר בחדרי ילדים, תמיד ניתן לבחור בהכלאה בין חלון ציר לפתיחת קיפ (מנגנון דריי-קיפ), המאפשר שני מנגנונים בו זמנית בהתאם לצורך.

ע”פ חומר

סוגים של חלונות נבדלים זה מזה גם מבחינת החומרים מהם הם עשויים ומגוון האפשרויות גדול ביותר. האלומיניום הינו החומר הפופולארי ביותר בתחום החלונות וזאת מפאת קלות משקלו, תכונות האל-חלד שלו, המחיר הנוח והאפשרות לקבלו בכל צבע ובפרופילים שונים. העץ המלא הינו יוקרתי ומשדר חמימות ביתית וכפרית. ניתן להשתמש גם בחומרים “כבדים” יותר כגון מתכת או בשילובים של עץ ואלומיניום למראה חדשני שתמיד שובה את הלב.

חשוב מאוד להתאים את סוג החלון לצרכים ולבצע שילוב מושכל עם הזכוכית הרצויה. ניתן לבחור זכוכיות שקופות (רגילות, מחוסמות, כפולות וכו’), זכוכיות בצביעה אטומה ואם באמת רוצים אווירה מעניינת בבית, אז גם ויטראז’ בא בחשבון. האור החודר מבעד לצבעים אל תוך הבית והאיור בעל הקונספט שבוחרים תורמים לחלונות לקבוע את הטון העיצובי של הבית כולו, מבפנים אך גם בפרספקטיבה של המביטים מבחוץ.